Activitate

ADETIM a fost creata ca instrument specializat al administratiei publice judetene si locale pentru identificarea unor probleme de dezvoltare globala si/sau sectoriala, a unor oportunitati si a metodologiilor adecvate de valorificare a acestora, precum si pentru promovarea proiectelor care pot solutiona cel mai bine problemele specifice dezvoltarii economico-sociale a judetului Timis.

In activitatea sa ADETIM a utilizat, in permanenta, ca principal instrument de actiune, cooperarea larga intre reprezentantii administratiei publice si ai vietii economico-sociale, la nivel local, judetean, regional si international.

Complexitatea rolului de promotor economic judetean al ADETIM a crescut treptat, prin abordarea unor proiecte care au reusit sa constientizeze administratia publica locala din judet asupra rolului si potentialului acesteia de a-si promova propriile politici de dezvoltare, in corelatie cu resursele si potentialele locale.

De la infiintarea sa si pana in prezent, ADETIM, in calitate de instrument al Consiliului Judetean Timis pentru promovare si dezvoltare economica a judetului, a reusit, sa concretizeze in interesul institutiilor si agentilor economici, initiative si cooperari valoroase ale administratiei publice judetene.

 

In perioada 1995 – 2004 ADETIM a realizat, initiat sau sprijinit prin implicare directa proiecte cu caracter de dezvoltare economica locala, multe din aceste proiecte in premiera nationala.
 
Agentia colaboreaza cu autoritati ale administratiei publice, Agentia de Dezvoltare Regionala, institutii si servicii publice, agenti economici, organisme neguvernamentale si persoane juridice si fizice din tara si strainatate interesate in dezvoltarea economico - sociala a judetului Timis.
 
 
Agentia ofera prin personalul acesteia, servicii specifice de interes public si privat in
urmatoarele domenii de activitate:

  • Elaborarea si realizarea de proiecte, studii si concepte de dezvoltare locală si regionala;
  • Intocmirea de proiecte si cereri de finantare pentru dezvoltarea economica locala si regionala;
  • Intocmirea de cereri de finantare pentru proiecte de infrastructura publica;
  • Management de proiect;
  • Intermedierea de parteneriate si cooperari internationale (joint ventures, s.a.);
  • Identificarea oportunitatilor de afaceri ale localitatilor judetului si promovarea acestora.
  • Cursuri si seminarii pentru perfectionarea administratiei publice locale;
  • Cursuri si seminarii pentru intreprinzatori privind:
    • Demararea unei afaceri;
    • Managementul firmei;
    • Management de proiect;
    • Planificarea financiara si de marketing;
    • Obtinerea unor credite;
  • Consultanta de afaceri in domenii ca:
    • Management;
    • Planuri de afaceri/studii de fezabilitate;
    • Posibilitati de finantare a unor proiecte/afaceri;
    • Studii de piata si planuri de marketing etc.;
  • Organizarea de simpozioane, schimburi de experienta tematice si alte manifestari profesionale, de interes pentru sectorul public si privat;
  • Servicii de expertiza in domeniul dezvoltarii economice locale si judetene, etc.